fesyen tudung dari zaman ke zaman

Assalamualaikum w.b.t

                       
   hai!!! hari ni gua nak tunjuk pesyen2 tudung yang pernah gua pakai pada zaman purba dulu kala...

      
                       
                                      Tada!!!! jangan la gelak wehhh! tau la gua huduh T.T

1. fesyen ikat ribbon kt leher, pernah buat? ni tudung yang mak gua buat kat gua masa gua kecik kecik n comel lagi cute... mak gua cakap, nampak kemas! nak makan ke, x de lah tudung masuk dalam pinggan nasi.. hihi..

2. ini biasa lah.. fesyen tudung letak pin kat bawah leher pastu siap!!! nampak nerd sangat, bila angin tiup je, habis tudung yg bawah tu melayang kebelakang....

3. Fesyen tudung femes dikalangan ustazah-ustazah kat sekolah gua dulu.. perghh nampak baik giler kot! pin bawah leher, kiri, kanan.. siap!!!

4. haa yang ni femes dikalangan bebudak remaja dulu dulu.. style lilit kebelakang tu... sekarang femes dikalangan cikgu cikgu.. tak caya? jom pi sekolah gua! hahahahaha... 

5. yang ni femes masa gua form 1 sampai form 5, ye la, letak pin bawah dagu, pastu silang kiri, silang kanan, siap! jimat kerongsang!

6. ni fesyen Najwa Latiff la ni.. adoiyai.. artis pakai nampak cantekk woi, gua pakai nampak cantaikk -_____-

7. haa yang ni adik beradik no 6 tadi.. perbezaan? kelebet(cari) la sendiri.. hahahhahahahahaha

8. jyeahh!! yang last ni my favourite style! ni shawl biasa yang panjang n lebar punyaa... best pakai, kain chiffon, senang bentuk n labuh sangat! nampak macam muslimah ayuuu gitu.. hihihi..

pesanan penaja: hey korang, tak kisah la nak pakai tudung style mana pun, asalkan menutup rambut dengan kemas n labuh menutup dada... bukan apa, kita ni nak elakkan dari pandangan mata mata lelaki yang gatal tu, memang diorang tak tegur kita, tak cakap apa apa walau apa pun yang kita pakai, tapi korang fikir tak, apa yang diorang tengok? mata lelaki ni tak sama macam mata perempuan... pernah dengar tak ayat ni "wanita, 
andailah anda tahu isi hati lelaki, nescaya kamu akan bertudung labuh dan tidak berpakaian ketat." pernah dengar or pernah baca??? haa.. ada maksud tersirat wehh.. kalau korang nak tau apa yang dimaksudkan tu, korang tanya la boipren ka, ayah ka, abg ka, tu pun kalau korang berani nak tanya.. hihi.. kalau x berani, meh sini tanya gua.. hihi..

2 comments:

  1. betul tu.pakai la mcm mn pon asalkan menutup auratttt

    ReplyDelete
  2. selalu pakai gaya macam nom.2 & 3 ja..leceh nak pusing sana pusing sini.. huhu

    ReplyDelete