Permulaan Sem Yang Agak Mencabar

Dah masuk bulan September dah, alahai, cepatnya masa berlalu, lama jugak gua x meratib depan laptop ni, hahahaha, almaklumlah, gua kan 'hakak senior' yang busy! kahkahkahkah

Penat weh, orang lain sedap2 je tidur kat rumah menghabiskan sisa-sisa baki cuti sem yang terluang. Gua??? menghabiskan cuti yang terluang dengan menyertai kursus Fasilitator. k nampak kan kan kan gua ni HAKAK SENIOR yang berdedikasi dan berwibawa, 'sangat'. Semangat nak sambut ADIK JUNIOR baru... kehkehkeh...

Berbalik pada cerita asal, gua ada masalah dengan PTPTN. huarghhhh!!! disebabkan hal tersebut, gua tak bayar lagi yuran sem 2, so, bila tak bayar yuran lagi, gua tak boleh daftar subjek untuk sem 3. kesian sangat kan? orang lain dah masuk kelas, gua masih terkedek-kedek selesaikan masalah gua.

Citer dia macam ni...

Aku pelajar second intake sesi september 2014/2015, so gua apply la PTPTN dan diluluskan dah, yang menjadi masalahnya, aku ni spesis PEMALU, SEGAN tahap dewa dewi, ye arr, tempat baru, kawan pun ade la 2 3 orang tu pun macam nak tak nak je kawan dengan aku... disebabkan borang PTPTN tu banyak sangat prosedur (kena cop la, kena matikan stem, kena ada slip gaji parents) bapak aku ni kerja biasa2 je, mana ada slip gaji der... disebabkan masalah tersebut, maka tertangguhlah borang tu sampai ke pihak PTPTN, maka terjadilah bajir besar di bumi SERAMBI MEKKAH. Nasib baik sempat balik Kedah, kalau tak, memang mereputla aku kat Kelantan. Aku dah pasang niat, nak settle PTPTN ni kat Kedah, bila dah pergi PTPTN, diorang cakap tak boleh buat sebab kena ada surat kebenaran dari HEP UMK, der, banjir der, kelantan kott.... macam macam mana aku nak balik kelantan derrr... haduiiii...

Disebabkan kejadian tu la, aku lambat bayar yuran, pastu x boleh daftar subjek..dah la mahal yurannyer tu, Gua sarankan adik2 jangan apply UMK, kalau rasa kaya sangat, boleh la try rasa kehidupan kat UMK ni, memang best, serius akak cakap... best! tapi kalau pasal duit tu...

Hmmm.....

No comments:

Post a Comment