Playdoh handmade ^_______^


Belanja gambar satuuu! asyik dudel je.. haha

Hari ni wawa nak ajar cara-cara buat playdoh sendiri... nak beli mahal.. so kita buat sendiri la ek? buat sendiri pun x sampai RM5.. hehe

Klik untuk membesar dengan riang^^
Ok, ayuhh kita mulakan... berikan tumpuan sepenuhnya ya anak2 murid sekelian.. kekekeke..

Campur dan sebatikan :

2 cawan Tepung Gandum


1 cawan garam halus


2 sudu makan minyak masak


1 cawan air (tuang sikit-sikit dan gaul sampai doh sesedap tangan dan tidak melekit)

Sumber : incik gugel

Campurkan kesemua bahan-bahan diatas.. uli sampai sebati.. perlu ada sifat kesabaran dalam diri korang semasa uli tepung tu.. haha.. biar uli lama2 biar hasilnya memuaskan hati..
kemudian korang bahagikan tepung tersebut sama rata.. dan korang boleh gunakan 

Pewarna makanan

Sumber : incik gugel

TADAA! ini hasilnyaaaa... korang boleh main bersama anak2, adik2 @ anak2 sedara korang..





Hahaha, wawa x kreatif pun.. ok lah tu je.. bye^^


14 comments:

  1. rindu nak main niiiii hihi ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha kan? teringin nak main sgt.. sbb tu wawa try buat.. hehe

      Delete
  2. wah... senang je... benda2 nilah yg buat anak2 creatif... nak buatlah nanti...

    ReplyDelete
  3. wah .. senang .. rasa teringin nak main laa pulak .. hehe

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. buat buat jangan tak buat.. hehe

      Delete
  5. dah lama tak sentuh tanah liat..hehe..dulu main suka buat bentuk ulat gonggok..lol..btw,singgah follow sini..! ^^ 144#

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? suka buat panjang2 pastu picit kat tepi, gelek2 sikit jadi bunga.. haha

      Delete
  6. perhh dah lama xmain playdohh . hehe

    ReplyDelete