Pengalaman Temu Duga program "Bimbingan dan Kaunseling"

Setelah sekian lama belog comel lagi kiut miut ni diabaikan.. Hari ni aku kembali lagi.. miahahaha.. ok tak lawak! brrrrrrrr -_-' Sebenarnya wawa menghilang ke Tanjong Malim pada 20.6.2014 ngeh ngeh! aku tau, mesti ada yang rindu kan? mampir ke sini yukk! HAHA.. *indon sesat*

20.6.2014 - wawa, kakak, baby fathia, mak & abah bertolak dari rumah pukul 7.00 a.m, puas jugak la aku tidur dalam kereta sementara nak sampai PERAK.. haha.. sampai kat perak dah pukul 11 a.m.. awal giloss.. temuduga start pukul 2 p.m.. tapi tak pa, oqang KEDAH cakap "Awai la tak Kalut".. haha..sementara tu, kita selfie dulu.. muahahaha..

imej kurang memuaskan.. sebab ambek kat wechat.. gambar asal ade dalam phone satu lagi.. brrrr-_-
 tunggu punya tunggu dah pukul 1.55 p.m *glup* punya la ketaqqq. Lepas solat Zohor, aku pun p la ambil tempat kat depan bilik temuduga tuh.. tetiba je aku jadi blurr sebab aku p situ sorang2.. family aku semua dok kat surau sambil landing2 sementara aku habeh temuduga... lama baqhanggg aku tunggu turn! sementara tunggu tu, aku tertarik dengan sorang Lecture ni, Hensem weh!! kekeke.. jangan marah aaa QAIYUM.. haha, tapi sayang, dia jaga bilik 3, aku pulak bilik 2.. sebelah je pun.. lawak lah dia punya telatah...haha.. tiba-tiba dia mai kat aku 
Lecturer :"kamu mintak kos ape?" 
Aku "Bimbingan Kaunseling"
Lecturer "ouh, cikgu kaunseling la ni?" 
Aku "kekekeke"

Tak lama lepas tu, sampai la turn aku.. Pukul 4.30 lebih kurang macam tu la baru nama aku dipanggil.. Macam biasa la, sebelum masuk bilik tu, Abah pesan selawat 3x & baca ayat Kursi, pastu aku ketuk2 pintu n bagi salam sambil senyum2.. hehe.. dengan langkah ayu serta tertib mengalahkan gadis Melayu Terakhir aku bagi sijil yang panel tu mintak, bila disuruh duduk, aku pun duduk sambil ucap "Terima Kasih" ye lah! dah orang kasi duduk, kita ucap la Terima Kasih.. 

Soalan yang ditanya :
1. Perkenalkan diri anda
2. Apa yang membuatkan anda ingin menjadi kaunselor?
3. Apakah maksud Bimbingan dan Kaunseling
4. Apa Kelebihan yang anda ada untuk kami mengambil anda sebagai Guru Kaunseling: *in english*

weyyy! Muet aku pun BAND 2, dia pi tanya soalan nombot pat tu dalam english.. aku pun hantam je lah.. tapi kebanyakkannya mesti ada "aaaa, emm sorry, err aaaa" hmmm ==" aku practise cakap omputih kat pengenalan diri tu ha, tapi dia xmau tanya dalam bahasa omputih.. frustt weh! 
tapi kan tapi kan kan.. ada satu ayat panel tu yang buat aku down gila.. nak tau apa? erm biarlah rahsia.. 

Macam dah xde harapan dah.. so aku takmau berharap dah kat UPSI ni.. maybe rezeki aku kat tempat lain kot.. huhuhu T.T

lepas keluar je dari bilik temuduga tu, Lecturer hensem tu mai interview aku pulak.. siap x kasi aku balik --" brr --' *Qaiyum baca ni, mesti jeles, kan kan? haha.. pastu call abah suruh ambek.. pukul 5 kteorang bertolak g umah akak kat Bukit Jalil~~

** sorry, entry kali ni panjang, kalau x, lagiiii panjang.. tapi aku tau, xde orang nak baca entry panjang2.. hmm k babai..
THE END

10 comments:

  1. Humm.. i know that feeling.. akak pernah masa test utk iv, lecturer ckp something yg buat akak down gile2 smpi rs xnak amik exam dia.. huhu.. be strong wawa!

    pergh.. qayyum ada blog.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm tu la kak.. dah xmau berharap dah.. redha je la...

      ha'ah, dy dah ade blog.. teringin katanya.. keke

      Delete
  2. good luck k kak wawa :) stay strong kak :*

    ReplyDelete
  3. as salam. kalau ada rezeki x ke mana kan? abe kie dulu pun hentam je masa interview TESL. alih2 dpt gak masuk UM. Syukur. abe kie follow sini ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam.. maybe tu dah rezeki abe kie.. thanks follow^^

      Delete