Apa yang aku alami sejak meningkat dewasa :)

Sebenarnya dah lama aku pendam semua ni.. hmm aku tak tau nak mengadu dekat sape lagi... kenapa?? 


Aku mempunyai minat aku sendiri, sebagai contoh aku suka akan photography, doodle dan lain2... paling aku minat dalam bidang photography.. ntah la, aku yakin dengan kebolehan diri aku... haritu aku dah hampir2 nak beli DSLR, tapii akak aku x bagi walaupun beli guna duit aku sendiri.. akak aku cakap "mengarut je semua tu.. hang nk buat apa??" hmm xpe la.. x jd ar ceni..


Then aku pun jadi mcm, ok lah, x pe lahh.. nak buat macam mana lagi kannn?? 


Aku beralih minat aku pada doodle, sebab aku rasa doodle ni comel sangat.. hee.. bila dah tengok hasil sendiri, rasa satu kepuasan... hee, tapi still ada orang membantah dengan apa yang aku lakukan.. sedihh... terus rasa macam down.. sekarang ni aku rasa dah macam tak ada masa depan dah...


Sebab? aku gagal untuk mendapat mana2 tawaran memasuki Universiti.. jeles tengok kawan2 update barang2 yang diorang tgh packing.. sedih sangat.. teringin nak tengok mak happy if aku dapat masuk u, sebab aku satu satunya harapan terakir mak.. *yela anak bongsu*  Tapi akak cakap, "hang kerja je lahh, nanti kalau sambung belajar, hang kena pinjam ptptn bagai, nanti dah habis belajar nak kena bayar hutang ptptn pulak, better hang kerja la, cukup bulan, hang boleh beli kereta sebiji" hmm betul lah ape yg diorang cakap, tapi aku pun teringin nak merasa pengalaman masuk u, teringin nak jadi mahasiswi... semua tu depa tau ka?? depa rasa ka apa yang aku rasa??


Sekarang ni aku rasa macam, xde hala tuju langsung.. aku dah xde kayakinan diri macam dulu :'( yang aku perlukan sekarang ni adalah sokongan dari family aku.. tapi... xpe lahh.. diorang x faham..


aku cemburu tengok family pak teh n mak teh.. cemburu sangat2, kalau anak dia ada masalah, mak dia akan call tanya pasal si anak, Allah :) indahnya.. tapi aku ? xpe lah, aku dah besar, pandai lah aku berdikari sendiri :')


setiap apa yang bakal ditempuh, hadapi dengan tabah beserta senyuman ^___^

2 comments:

  1. Adik cantik manis...jgn sesekali menyesali dgn apa yg berlaku...awak tak dpt masuk u lagi bukan sebab awak tak pandai...tapi ada sesuatu yg Allah nak bagi...ada sesuatu yg lebih baik menanti...percayalah...perancangan Allah itu lebih baik...

    ReplyDelete
  2. Buat solat hajat, taubat minta allah bagi petunjuk. Kuatkan semangat ye sis. :)
    Maybe sys boleh berbisnes dengan melukis doodle ni. ;3 buat badge or tshirt. Siapa tahu rezeki sys nanti kaya raya sis. :) amik kata kakak sys sebagai pencabar. All the best for you. :)

    ReplyDelete